As We Speak #3

grieks

’t Is alweer eventjes geleden dat ik hier vertoefde. Ik denk aan jullie, maar de warmte zorgt ervoor dat ik ’s avonds weinig zin heb om nog voor de computer te kruipen. Ik ben dan te moe, of te lui, of mijn heerlijke aperitiefje is verleidelijker dan bloggen…

Maar nu toch even een As We Speak…

– Lezen: ik ben weer volop in actie geschoten. Voor een heel groot deel moet ik Tiny daarvoor bedanken. Zij gaf me een plekje in haar heerlijke boekenclub en nu moet ik maandelijks een boek lezen. Moeten bedoel ik helemaal niet zo pejoratief als het misschien klinkt. Ik vind het heerlijk. En zo ben ik weer wat in een leesroes beland. Deze maand las ik al drie boeken – en de maand is nog maar net begonnen…

– Sport: niets over te melden. Totaal niets. Af en toe denk ik aan sporten. En daar blijft het bij. Om mijn schuldgevoel te kunnen negeren ga ik wel met de fiets naar de bakker. Maar geef nu toe mensen: het is veel te warm om buiten te sporten en binnen gaan sporten met dit stralende weer is ook wat belachelijk… (en zo kan je je er altijd weer uit praten he…)

– Proeven: van de Griekse yoghurt van Nestlé.(zie foto) En dat allemaal gratis en voor niets dankzij The Insiders. Ik moet nu wel bekennen dat ik zeker geen aanhanger van de Griekse yoghurt zal worden. Geef mij maar een gewoon potteke yoghurt. Dat Griekse spul is mij wat té vettig en doet me aan platte kaas denken. Maar dat weet ik nu ook. Weer iets nieuws geprobeerd!

– Televisie: een drama in de zomer. As usual. Ik moest al afscheid nemen van mijn heilige tv-moment op zondag, zijnde telkens een aflevering van The Blacklist. Gisteren zei ik ook Covert Affairs vaarwel. (En daar maken ze verdomme geen nieuw seizoen meer van!) De enige televisieafspraak die – voorlopig – overeind blijft is Crisis. Maar ook dat ziet er een aflopende zaak uit. Gelukkig is het schoon weer…

– Werken: doen we nog eventjes voor het zomerverlof. Ik werk graag maar ik ben stilaan toch toe aan een tijdje niets doen. Geen wilde vakantieplannen door omstandigheden, maar ik vermoed dat we wel een keer of drie voor een paar dagen zullen vertrekken. Parijs, Champagnestreek, … Here we come! Maar volgend jaar wordt het gegarandeerd een lange trip naar Polen!

En hoe gaat het met jullie? Al middenin een fijne vakantie of moeten jullie nog even wachten?

6 comments

  1. Onze vakantie zit er helaas alweer op, dus dat betekent gewoon doorwerken in juli en augustus met nog wel een lang weekend vrij in augustus trouwens… Sporten… tja, ergens spookt het wel rond in mijn hoofd, ergens…

    Like

  2. Televisie in de zomer is inderdaad een ramp! Op warme zomer avonden is dat niet erg maar als het weer minder is… Wij het gelukkig Netflix, dat is toch al dikwijls onze redding geweest! 😉

    Like

  3. Ik ben sowieso nof in zwangerschapsverlof en gewoon verlof tot 31 augustus, maar mijn man is nu ook drie weken thuis. Tis wel een verlichting na een intense periode waar ik er voornamelijk alleen voor stond door omstandigheden.

    Like

Plaats een reactie